Thursday, October 31, 2013

SOSYETE POĞAÇASI



sosyete po acasi 1


Merhabalar,

Birkaç gündür inanılmaz yoğun geçiyor günlerim. Bu tarifi facebook sayfamda görsel olarak paylaşmıştım ve inanılmaz yoğun istek geldi tarifi de paylaşmam konusunda. Bir türlü fırsatını bulup paylaşamadım. Kısmet bugüneymiş :)))

Bu poğaçayı kesinlikle tarif defterinizin favori tarifleri arasına not etmelisiniz. O kadar çok güveniyorum çünkü tarife. Ve mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. Hem tadıyla, hem kıvamıyla çok beğeneceğiniz bir poğaça. Çocuklarınızın okul çantaları içinde ideal bence :)))

Sizleri fazla bekletmeden hemen tarife geçmek istiyorum.


sosyete po acasi 2


SOSYETE POĞAÇASI (20 adet için)

Malzemeler:

500 gr un,

15 gr tuz,

25 gr şeker,

25 gr yaş maya,

2 yumurta,

100 gr ılık su,

100 gr sıvıyağ,

175 gr tereyağı,

250 gr kaşar peyniri



Üzeri için: yumurta sarısı



Yapılışı:

Genişçe bir kaba unu eleyelim. Ortasına mayayı koyalım. Daha sonra diğer sıvıları koyup mayayı eriterek hafif hafif undan alalım. Yavaş yavaş yoğurmaya başlayalım. Hamur toparlanmaya başlayınca iri rendelediğimiz kaşar peynirini ekleyip biraz daha yoğuralım.

Hamuru bezelere bölelim. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye elimizle yuvarladığımız poğaçaları dizelim. Tepside 15 dk kadar mayalanması için bekletelim. Mayalanan poğaçalarımızın üzerine yumurta sarısı sürelim. Ve elimizle çok hafif bastıralım. Bıçak yardımı ile + şeklinde kesik atalım. Çok derin olmasın dikkat edelim.

Önceden 180 C'ye ayarladığımız fırında 15 dk kadar pişirelim. Üzeri kızarana kadar.

Afiyet Olsun...

Servis tabağım tabii ki  Keramika Seramik :)) Keramika'nın sayfasını mutlaka ziyaret etmenizi öneriyorum. Yeni modellere bayılacaksınız...


No comments:

Post a Comment