Sunday, October 27, 2013

KURUTMA DOLMASI





kurutma dolmasi 1
 Hayırlı,huzurlu ve sağlıklı bir hafta dilerim hepimize...

Kurutma dolmasını defalarca yememe rağmen şimdiye kadar hiç yapmamıştım...

Aslında yapması kolay vede lezzetli bir tarif ev halkıda sevince bundan sonra Allahın izniyle sık sık yapıcağım demektir....

Genelde acılı ve bol baharatlı yapılan yemeği ben acılı sevmediğim ve midemle kavga etmemek için baharatı sınırlı kullanıp yaptım...

Kurutma dolmamı Kevserin Mutfağı ve Hafif Tarif arkadaşlarımın sitelerinden derleme yaparak hazırladım...

Tarifimize geçelim dilerseniz...

1,5 su bardağından bir parmak kadar az pirinç

13 dolmalık biber 13 patlıcan

1 küçük soğan

Tuz k.biber kimyon nane

Salça

Sıvıyağ

Kurutmaları yıkadım kaynayan suyun içine önce patlıcanları koydum beş dakika kadar haşladıktan sonra dolmalık biberleride patlıcanlara ilave ettim.....

 Beş dakika daha haşlayıp ocaktan aldım süzgeçe döküp akan suyun altında biraz tuttum...

 Kurutmaların içini hazırlamak için soğanı rendeledim yıkadığım pirinci baharatları ve salçayı biraz sıvıyağ ekleyerek karıştırdım...

İçimiz hazır oldu..

Kurutmaları yarısından biraz fazla doldurdum uçlarını kapatıp tencereye çok fazla yatırmadan dizdim...

Üç su bardağı sıcak suya çok az salça ekleyip tencereye ilave ettim kısık ateşte(pilav pişirir gibi )yemeğimizi pişirdim.

Afiyet şifa olsun....






No comments:

Post a Comment