Saturday, September 14, 2013

Muzlu şeftali reçeli




muzlu seftali receli 1



Sadece meraktan denediğim bir tarifin bu kadar lezzetli olacağını bilseydim şüphesiz ki çok daha önce pişerdi mutfağımda. Benim gibi karamel tadını seviyorsanız reçeli indirmenize yakın orta ateşte suyunu çekip karamel rengi olana (yakmadan) kadar pişirmeye devam edin. Ya da öncelikle şekerin yarısını tencereye alıp eriterek karamelleştirin ve daha sonra meyvelerle birlikte kalan şekeri ekleyip bir gece beklettikten sonra pişirin. Karamel tadını ve görüntüsünü sevmiyorsanız da diğer reçelleri yaptığınız gibi normal pişme süresine uyun. Ben iki şekilde de denedim ama şimdi size tarifini vereceğim haliyle çok sevdim!






Malzemeler:


  •  3 adet şeftali

  • 2 adet muz

  • 1 su bardağı şeker

  • 1–2 damla limon suyu








Hazırlanması:


  • Şeftalilerin kabuklarını soyup dörde bölün ve yarım ay şeklinde doğrayıp tencereye yerleştirin.

  • Muzların kabuklarını soyup ortadan ikiye bölün ve onları da yarım ay şeklinde doğrayıp tencereye yerleştirin.

  •  Meyvelerin üzerine şekeri ekleyip tencereyi birkaç defa sallayın ki şeker meyvelerin arasın da geçsin.

  • Tencerenin ağzı kapalı olarak buzdolabında bir gece ya da birkaç saat bekletin. 

  • Şekerler eriyip suyunu salmaya başladığında tencereyi ocağa alın ve ağzı açık olarak kaynamaya bırakın.

  •  Kaynamaya başladığında ara sıra meyveleri ezmeden karıştırarak kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.

  •  Suyunu çekmesine yakın limon suyunu ya da bir adet küçük limon tuzunu ilave edin. 

  • Suyunu çekip karamel rengini almaya başladığında ocağı kapatın.








Not: Hemen tüketecekseniz soğuyunca cam bir kâse ya da kavanoza alıp buzdolabında bekletin.


Daha sonra kullanacaksanız sıcakken temiz ve kuru bir cam kavanoza alıp ağzını kapatıp kavanozu ters çevirin ve bir gece bu şekilde bekletip. Ertesi gün serin bir yere alın.


Ben bir adet limon tuzu kullandım.



Bir defasında hiç bekletmeden yarım çay bardağı su ilavesi ile pişirdim.



















No comments:

Post a Comment