Monday, September 30, 2013

BİR KEZ DAHA / ASLI ERDOĞAN



bir kez daha asli erdo an 1
Uzun zaman önceydi, İstanbul' a yeni gelmiş, bu koskocaman adamı neredeyse yutmaya hazır şehre uyum sağlamaya çalışıyordum. Yeni yazarlar, özlellikle de Türk yazarlar okumaya başladığım bir dönemdi. Kendimi ifade etmek için kendini ifade etmiş yazarları takip ediyordum.

Benim için çok zorlu geçen bu dönemde, Aslı Erdoğan'ın "Kırmızı Pelerinli Kent" adlı kitabını okumuş ve çok etkilenmiştim. Altını çize çize, kenara kıyıya not ala ala okumuştum. O günden beri yazarın benim için hep ayrı bir yeri oldu. Bir kitabını okumakla hemen kanıya varmak olur mu hiç demeyin, bazen bir paragraf ya da cümle sizle yazar arasında yıkılmaz bağlar kurulmasına neden olabiliyor. 

Gelelim, "Bir Kez Daha" adlı kitabına: Özlediğim sınırlardan içeriye giriş yapmak, bana ait bir bahçede tek başıma bir gezintiye çıkmak  gibi oldu yeniden Aslı Erdoğan okumak.. Özlemişim..

Aslı Erdoğan, Radikal gazetesinde yazdığı yazılarını derlemiş bu kitabında. Gündemi takip etmişseniz. Arka arkaya okuduğunuz her bölüm, ülke ve dünya tarihine uzaktan bakmamı, yakın geçmişte yaşananları yeniden değerlendirmemi sağladı. Etkileyici sözler, cümleler, paragraflar birbirini kovalarken, altını çizdiğim ve notlar aldığım yerleri gittikçe çoğaldı.. Yazarın kaleminde çok yakından tanıdığım, bildiğim, aşina olduğum o tadı yeniden hissetmek, hele de içinde bulunduğumuz bugünlerde bu yazıları okumak benim için çok anlamlı oldu.. Bu aralar ne okusam diyenlere  ya da merak edenlere bir Aslı Erdoğan kitabı okumalarını tavsiye edebilirim.

Şimdiden keyifli okumalar..

Sevgiler..



Bir Kez Daha 

Yolculuk, yazma ya da okuma eylemi için sıkça kullanılan bir metafor. Bu "yolculuk " göl kıyısında tatlı bir gezinti olarak gerçekleşebilir, ayak izlerimizle dolu tanıdık bir kentte de, geçmişin soğuk bir dip akıntısı gibi sızdığı "şimdi" de, benlik ile dış dünyanın kaygan sınırında da. Hangi labirente dalarsak dalalım, eninde sonunda karşımıza "İNSAN" çıkar.


No comments:

Post a Comment