Saturday, September 21, 2013

MISIR EKMEGI VE CEVIZLI KUSKONMAZ



misir ekmegi ve cevizli kuskonmaz 1


Hafta sonu yaklasirken, tekrar merhabalar arkadaslar. Kuskonmaz cok sevilen sebzeler arasinda degil diye biliyorum, ama inanin, etin ve baligin yanina o kadar yakisiyor ki! Daha once bir kez, daha farkli bir tarifle denemistim, arsivimde bulabilirsiniz, bu kez cok daha kolay, haslamadan ve daha lezzetlisini denedim. cok kolay, misafir gelmeden hemen once yarim saat icinde hazirlanabilen bir lezzet, soyle ki:


misir ekmegi ve cevizli kuskonmaz 2


Tazesi alinan kuskonmazlarin, sert kisimlari guzelce kesilip ayiklanir, genisce bir tavaya az zeytinyagi konur. Uzerine, kuskonmazlar, bir avuc iri kiyilmis ceviz, tuz, biraz susam ve istediginiz baharatlar eklenerek, orta ateste kavrulur. 5 dakika kadar sonra da 1-2 dis iri kiyilmis sarimsak eklenir ve kuskonmazlar, arzu ettiginiz kivama gelene dek kavrulur, afiyet olsun.

Inanin cok begeneceksiniz, hele kavrulmus ceviz ile harika bir lezzet ;)

MISIR EKMEGI

Disari da yedigim zaman cok begendigim misir ekmegini, bir kac denemeden sonar, yedigim tada yakin bir tarifi, buradan buldum. Iceriginde kati yag olmamasi da ozellikle beni cekti. Cocuklar severek yediler, umarim yaparsaniz sizlere de begenirsiniz.

Tarifimiz soyle:


  • 1 cup un

  • 1 cup misir unu, GDO'suz:)

  • 1 cay kasigi tuz

  • 1/3 cup toz seker, original hali 3/4 cup idi, cok tatli olmamasi icin azalttim

  • 3 cay kasigi karbonat

  • 1 yumurta

  • 1 cup sut

  • 1/3 cup zeytinyagi



Oncelikle kuru malzemeleri, unalri, seker, tuz, karbonati derince bir kaba koyup karistiriyorsunuz. Ayni kaba, yumurta, sut ve zeytinyagini ekleyip iyice karistiriyorsunuz. Daha onceden yaglanmis borcama hamuru yayip, gene deha onceden 200 C'ye isitilmis olan firinda, kizarip ici pisene dek bekletiyorsunuz.

Afiyet olsun


misir ekmegi ve cevizli kuskonmaz 3


No comments:

Post a Comment