Friday, August 9, 2013

YENİ ,"YENİ EV"LE İLGİLİ MERAK EDİLENLER :)



yeni quot yeni ev quot le ilgili merak edilenler 1






*Kolaj , konuyla alakasız.. post fotoğrafsız kalmasın diye :)




Yeniden taşınmamla ilgili Facebook sayfamdaki iletileri , "Bahçe katında yaşa(yama)mak" postumdaki yorumları ve gelen maillerdeki soruları görünce önce bi tek tek cevaplamaya niyetlendim.. baktım baş edemeyeceğim kadar çoklar toplu olarak cevap verebileceğim bu postu yazmaya karar verdim :)

*Biz aslında yaklaşık 3 aydır ev bakıyoruz.. ve ben ortada ev yokken toparlanmaya başladım.. bu süreçte Yasin tarafından konulan konuşma yasağı dolayısıyla ses edemedim lakin baktığımız evlerden kareler paylaştım Instagram'da zaman zaman.. farketmediniz :)

yani yetenek kumkuması değilim  :) 2 günde toparlanıp taşınmadım..

*bu zaman zarfında onlarca ev bakıp , toplam 3 ev için okey verdik hepsi son anda olmadı.. şu an dördüncüde oturuyoruz :) uzuuuun ve yıpratıcı bir süreçti.. bi ara o bahçe katından hiç çıkamayacağımı düşünmüştüm.. hatta bi ara saçmalayıp "burda ölücez Yasiiiinn çıkamıycaz burdaaann " diye salya sümük ağlayıp gerilim filmine bağladığımı hatırlıyorum haha :)

ilki güzelliğine göre oldukça uygundu fiyat olarak..ve biz direttikçe daha da düştüler.. bu bizi şüphelendirdi.. taşınanların neden taşındığını merak ettik bırakıp gidilecek bir ev değildi.. doğru düzgün bi cevap alamadık.. alt kattaki kadınla konuşunca işin rengi belli oldu.. kadın daireyi boşaltanların çocukları olduğunu ve o yüzden kendileriyle sürekli kavga ettiklerini o yüzden çıktılarını söyledi.. bizde "oldu o zamaaannnn" diyip arkamıza bakmadan uzaklaştık..

bir diğeri yine konumuna , büyüklüğüne ve güzelliğine göre uygundu.. yine gözlerimizi kısıp , dudaklarımızı büzüp , elimizle çenemizi ovuşturarak hıımm diye diye evi dolansakta bi şey bulamadık..millet ne güzel uyguna ev bulduk der , biz bu ev niye uygun ? paranoyasındayız.. yine komşu yetişti imdadımıza.. binanın duvarlarının kışın terleme yapıp şakır şakır su aktığını öğrendik.. bu eve kapora bile vermiştik vazgeçince o yandı.. hayır kapora niye yandı onu hala bilmiyorum :)

diğer bi tanesi çok eski bir bina olmasına rağmen konumuyla beni kendine aşık etmişti.. mutfağı kullanılamayacak gibiydi ama ev sahibi mutfağı yenileyeceğini söylemişti.. ben 1-2 hafta kadar kafamda orada yaşadım resmen..sonra adam sağolsun yan çizdi ben dibe vurdum.. ciddi depresyona girdim elimdeki son sans alınmış gibi hissettim.. "burda ölüceeezzz" ciyaklamalarım tamda bu döneme denk gelir :) hatta o evden sonra Yasin beni ev görmelere götürmemeye başladı.. "gördüğün her eve bağlanıyosun" diye :)

o evi unutamadım ve umutsuzdum onun gibisini bulamayacağız diye.. fakat ne demiş Şems-i Tebrizi , "Hakkın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine, teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın. Düzenim bozulur, hayatım alt üst olur diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden iyi olmayacağını?"

Teslim oldum..

bu evi tuttuğumuz gün sabah ağlayarak ,yastık yumruklayarak uyandım..pazar günü sabahın köründe ev süpürmeye , bina kapısını çarpmaya ve türlü türlü sinir bozucu şeyle beni defalarca uyandırmayı başardılar.. o kadar kötü kalktım ki hatta o gün ablama da dedim "burda ölücem ben " o da bana manyak dedi :)

Yasin halime çok üzülüp bulunduğumuz duruma çok sinirlendi.. bi hışımla kalktı bugün akşama kadar ev bakacağım diyerek çıktı.. bende kalkıp bilgisayar başına geçtim başladım son zamanlardaki rutinim emlak sitelerini dolaşmaya :)

evet çok ev var ama bizim aradığımız özelliklerde ev bulmak zor.. ve ben genelde fotoğraflı ilanları geziyordum.. tamamen alakasız bi şekilde fotoğrafsız bi ilana tıkladım..yeni yayınlanmıştı ve en üstteydi.. ana sayfada fotoğraf yokmuş ilanın içine girince fotoğraflar çıktı.. duvarlar cart turuncu ve yeşil , parkeler eski ve yıpranmış vs. olmasına rağmen neden bilmiyorum içim çok ısındı.. Yasin dışardaydı ev bakıyordu bi de şuraya bak mail atıyorum dedim.. eve gelmeden bi de bu eve baktı.. sonra gelip beni götürdü.. her şey yarım saat içinde olup bitti..

hala evle ilgili konuşma yasağım var Yasin tarafından :) ev postu yapmayacağım , evden bahsetmeyeceğim fotoğraf paylaşmayacağım.. hala tetikteyiz..şu an her şey yolunda görünüyor ama hiç belli olmaz..hemen her şey bitti kurtulduk gözüyle bakmıyoruz.. en azından bi süre böyle.. nazardan korkuyoruz.. bunu internet takipçilerinden olarak algılamayın , üzerinize alınmayın.. bizim reel hayatta iyiliğimizi , bi arada olmamızı , mutlu olmamızı istemeyen ,sıfırdan başlayıp kendimize bi hayat kurmamızı hiç hazmedemeyen çok insan vardı etrafımızda.. hepsini temizledik..

ancak onlar sinsi sinsi bu blogun sıkı takipçileri.. negatif enerjilerini oturduğum yerden hissedebiliyorum.. Yasin bunu her zaman söyledi.. ama ben çok dikkate almadım.. ancak başımıza gelen şeyler (ki siz çok küçük bi kısmını biliyorsunuz ) bunu bana da ispatladı.. bi süre tüm kontrolü Yasin'e bıraktım..

ama şu kadarını söyleyeyim bana huzur vereceğine inandığım için evi o haliyle kabullenmiş olmama rağmen Allah razı gelmedi.. ben evi görmeye geldiğimde içeride ustalar çalışıyordu.. duvarlar artık turuncu değil , parkeler yenilendi :) ve artık en üst kattayım.. tahta tavan olmasa da Çatı Katı yine Çatı Katı'nda :)

ve artık komşularla hiç işim yok.. az önce kapı çaldı mesela kalkıp açmadım.. kimseyi beklemiyorum.. açmayacağım da..bize gelen arayıp gelir zaten.. yeniden birilerine bu anlamda güvenmek uzun zamanımı alacak.. komşuculuk oynamak uzun vadede planlarım arasında değil.. kendimi kapattım..böyle iyiyim :)

Tüm iyi niyetinizle evi merak ettiğinizi biliyorum.. ama durum bu.. yaşadıklarımız gerçekten kolay şeyler değildi.. ben o evde uzun zaman kendimi mutfağa kapattım..tüm günü mutfakta geçirdim..çocuklarımla istediğim şekilde ilgilenemedim.. çünkü aspiratörü açınca dışarının sesini bastırıp kendimi soyutlayabiliyordum.. ve hatta ciddi ağrılar çektiğim bazı günlerde bilirsiniz , yatak odama gidip yatamadığım için mutfağa minderler koyup aspiratör sesiyle yerde uyuduğumu biliyorum..

yavaş yavaş zaman geçtikçe üzerimizden atacağız tüm bunları ve ben hazır hissettiğimde güzel ev postları yapacağım inşallah.. ama tabii o zamana kadar dekorasyon adına ,evi çok göstermeden ufak tefek fotoğraflar paylaşacağım ınstagram'dan.. eski evde de gördüğünüz eşyalar nasılsa hepsi.. yeni bi şey yok :)

*eski oturduğumuz mahalle ile ilgili de çok soru geldi.. ancak ben hiç bir zaman oturduğum yer olarak konum belirtmedim.. yine belirtmeyeceğim affedin.. K.Çekmece diyip geçiyorum her zaman.. yine öyle yapacağım.. K.Çekmece çok büyük , çok fazla semtten oluşan bir ilçe ve ben dolaşıyorum içinde :)

Çatı Katı evimiz başka semtteydi , Bahçe katı başka ve şimdiki oturduğumuz yer başka semtte..burası daha nezih.. sonradan bizi bu düşüncemize pişman etmezse :) bakalım yaşayıp göreceğiz..

*aslında burayı komple terkediyorduk biz.. baktığımız ve hatta kapora verdiğimiz ilk 2 ev buraya çok uzak başka ilçelerdeydi..ancak onlarda pürüz çıkınca ve şu an oturduğumuz ev karşımızı çıkınca teslim olduk :) hayırlısının bu olacağına karar verdik.. Emin'in okulu değişecekti diğer türlü ki ben bu konuda emin olamıyordum bir türlü doğru kararı vermek adına.. her zaman söylediğim gibi öğretmenimizden , kantin çalışanlarına kadar herkes çok iyi , ve çok alıştık..gözüm arkada değil.. yeni bir okul yeni bir maceraydı ve beni hiç gücüm yoktu..

*Merak edilen bir diğer konuda eşyalarımın durumuydu : hep dediğim gibi o eve göre almadım hiç bi şeyi.. aslında orayı hiç benimsememişim şimdi farkediyorum.. hep bilmediğim başka bir ev için alışveriş yapmışım :) belki de burasıdır o ev.. bilemiyorum zaman gösterecek..

perdelerim ufak oynamalarla evin tamamına uydu.. salonda 1 cam ve bir balkon kapısı var..balkon kapısına tek kanat kullandığım için diğer eve göre bir kanat fazla geldi hatta..

yatak odasında 2 cam artı bir balkon kapısı var yine.. perdelerim yine uydu.. sadece balkon kapısı için bir parça perde diktirebilirim.. salonda fazlalık gelen bir parça tülü buraya taktım.. perde yaptırmasam bile olur aslında.. dışardan görünecek konumda değil..

Rana'nın odası tam oldu.. Emin'in odasında boy kısaltılması yapılacak sadece.. ben halledeceğim onu da.. mutfak tam oldu..

koltuklarım burada daha çok gösterdi kendini ve aldığım her şeyi burada kullanabildim.. banyoya halı gerekiyordu sadece onu da dün English Home indiriminden hallettim.. çok denk düştü..

*Toplanma ve yerleşme konusunda da çok zorlanmadım.. dediğim gibi uzun bir zaman diliminde toplandım kolaydı.. yerleşirken de 1.5 gün gibi bir sürede yerleştim.. diğer evde çook uzun sürmüştü çünkü dolaplar dahil hiç eşyamız yoktu.. her şey tek tek alındı , kuruldu yerleşmek aylar aldı.. zaten yerleştim , hoop toparlandım gibi bi şey oldu :) burada öyle olmadı tık tık yerleştirdim her şeyi.. bazı pratik çözümler kullandım toplanırken belki bunla ilgili bir post daha yaparım..

dekorasyon adına çok fikir var yine aklımda ama acele etmiyorum.. bi netleşsin bakalım kalıcı mıyız bu kez , bi yerleşelim.. yoğurdu üfleyerek yiyoruz malum :) yaptıkça aklımdakiler paylaşırım ilerleyen zamanlarda..

eveeett sanırım tüm merak edilenleri yanıtladım..

iyi dilekleriniz ,güzel yorumlarınız, dualarınızda bana yer vermeniz , hissettirdiğiniz olumlu enerjileriniz ,desteğiniz gibi pek çok şey için çooook teşekkür ederim..

benim o evde yaşadığım tarzda benzer sıkıntılar yaşayan herkesin tez zamanda kurtulmasını diliyorum.. ve kendim içinde bir daha aynı şeyleri yaşamamayı diliyorum tabii :)

yeni , güzel postlarda buluşmak dileğiyle :)


Herkese Öpücükler :)






Çatı Katı Instagram


Çatı Katı Facebook Sayfası


Çatı Katı Twitter


Çatı Katı İlkay Satıyor




yeni quot yeni ev quot le ilgili merak edilenler 2

No comments:

Post a Comment