Sunday, April 21, 2013

boncuk işi salon takımı yapılışı

Merhabalar sevgili web sitesi ziyaretcilerimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün boncuk işi salon takımı yapılışı makalesini sunmaya karar verdik.

Tutkal işi ile yaklaşık iki sene kadar önce tanıştım..Önceleri yok artık daha neler gibi bi tepki verdiysemde,sonradan sonraya dikatimi çekmeye başladı..Boncuklu,pullu olan çalışmalar hoşuma gitti hatta..Sürekli öğrenmeye çalıştım bi dönem..İlk başta yaptıklarımın çok da muntazam olmayacağını bilerek başladım yapmaya..Yaptıkça düzelecekti çünkü..Bilirsiniz birazda el alışkanlığı ve el yatkınlığına bakar bu tarz işler..

Malzemeside oldukça uygun geldi bana..Gerçi kasnaklar için biraz zorlandım ama olsun..

Ben artık yapmıyorum..bıraktım bu işleri;)Ama benim gibi yapmak isteyen ve araştıran arkadaşlara faydam olur belki diye düşündüm..Sipariş olan bir takımım vardı elimde,kurdelanın devamını bulamadığım için teslim edememiştim..Artık buldum kurdelayı..Bitireyim ve teslim edeyim dedim ama ....O da ne..peçetelerden biri eksik..12 adet olması gerekiyordu:(Neyse..bende uzun zamandır başına oturamadığım tutkal işimin başına oturdum bu sebeple..Oturmuşkende bol bol fotoğraflayıp,yapılışını paylaşayım dedim..

Öncelikle bu işi yapmayı düşünüyorsanız eğer gerekli olan malzemeler;

-Çivili kasnak(gereken boy ve ebatlarda bunu da açıklayacağım az sonra)

-Tutkal (beyaz tutkal..ben polisan natura beyaz ağaç tutkalını kullanıyorum)

-İp(50 numara,yani bu naylon dantel ipleri var ya onların en kalını,Simli ipte olabilir..)

-Eğer kullanmak isterseniz pul ya da boncuk

-Organze kurdela


boncuk isi salon takimi yapilisi 1
 Gelelim kasnaklara..

Eğer bir salon takımı yapmak isterseniz..

-25*25 = (peçete)

-30*50 = (sehpa)

-30*80 = (konsol)

-70*70 = (fiskos masası)

-100*100 = (masa)  ölçülerinde beş adet kasnağımızın olması gerekiyor..ve kasnağın dört bir köşesine birer cm.aralıklarla çivi çakılmış olması gerekiyor...

(Bir salon takımında da 12 adet peçete,1 adet sehpa örtüsü,1 adet konsol örtüsü,1 adet fiskos masası ve 1 adet büyük masa bulunuyor..Takım 16 parçadan oluşuyor)

Ve gelelim yapım aşamalarına..Öncelikle belirteyim ki,ipin sağlam olması ve örtülerin daha güzel durması açısından ipi çift kat kullanırsak sonuçtan daha çok memnun kalırız;)Ben iki ipi aynı anda alıp sarıyorum..


boncuk isi salon takimi yapilisi 2



boncuk isi salon takimi yapilisi 3



boncuk isi salon takimi yapilisi 4



boncuk isi salon takimi yapilisi 5



boncuk isi salon takimi yapilisi 6



boncuk isi salon takimi yapilisi 7



boncuk isi salon takimi yapilisi 8



boncuk isi salon takimi yapilisi 9



boncuk isi salon takimi yapilisi 10
 Ama iş bu kadarla bitmiyor tabi ki..bu yüzün kurumasını bekliyoruz.Kuruduktan sonra arka tarafını çevirip orayıda tutkallıyoruz....Sonra onunda kurumasını bekliyoruz..Sonra tekrar ön yüzünü çevirip tutkallıyoruz..Yani toplamda üç kere tutkallıyoruz ki sağlam olsun..Tek sefer tutkallayan var..İki seferde tutkallayan var..Ama ben hiç yapmadım..Üç kere kesinlikle çok daha sağlam oluyor..Bir de satışını yaptığım bi ürün(bir zamanlar)..Risk alamam..;)


boncuk isi salon takimi yapilisi 11



boncuk isi salon takimi yapilisi 12
      İşte böyle efendim..bütün bu işlemler bittikten sonra organze kurdelayı geçirip köşeleri istediğimiz şekilde süsleyip kasnaktan keserek çıkarıyoruz..

Bu bir model sadece,kesmeden çıkarılan kenarları boncuklu modellerde var..Fakat benim sipariş böyleydi..


boncuk isi salon takimi yapilisi 13



boncuk isi salon takimi yapilisi 14



boncuk isi salon takimi yapilisi 15
sevgilerr..:)


Bu konu hakkinda daha detayli bilgi gorebileceginiz onerecegimiz bir sayfa : boru boncuk

No comments:

Post a Comment