Saturday, March 8, 2014

tek şiş ile örgü nasıl yapılır

Merhaba sevgili web sitesi okurlarimiz. Yogun talep üzerine sizlere bugün tek şiş ile örgü nasıl yapılır yazisini paylasmaya karar verdik.


Öncelikle resim kalitesi için kusura bakmayınız,soğuk bir ankara akşamında ve flaşla,mühim olan anlaşılabilmesi..umarım bu konuda işe yarar fotoğraflar..gerisi teferruat..


Resimlerin açıklamarıyla ve sırasıyla gitmek istiyorum..


1-Bebek yeleği örüyoruz .benim ipim himalaya mercan,güzel bir ip..fakat ben tunus işinde hırka ve yelekler için nako pırlantayı öneririm.4 veya 4.5 numara şişle..bu ip elbiselerde çok güzel duruyor..hırka ve yelekler için biraz cılız kalıyor sanki..


2-Tığ yani tek şiş 4 numara..


3-Tunus işine her zaman ki gibi zincirlerimizi çekerek başlıyoruz..Yakadan başlanan modellerde genelde başlanan sayı aynı oluyor,alt kısımlara doğru büyüklüğünü ya da küçüklüğünü ayarlamaya çalışıyoruz..(Ne demek istediğim fotolardan sonra çok daha iyi anlaşılacaktır tahmin ediyorum..)


63 zincir çekerek örgümüze başlıyoruz..


(Bu 63 zincirin 10 tanesi ön kısım


11 tanesi bir kol


18 tanesi arka kısım


11 tanesi bir kol


10 tanesi ön kısım..)














tek sis ile orgu nasil yapilir 1
 tek sis ile orgu nasil yapilir 2

63 zincir çektikten sonra her bir zincire batarak sıra sonuna kadar gidiyor,sonra her ilmeği diğerinin içerisinden geçirerek geri dönüyoruz..tunus işi nasıl yapılıyorsa o şekilde yani..buraya kadar bi numara yok;)


tek sis ile orgu nasil yapilir 3
 Esas olay burda yani 7 ve 8 nolu resimde..;)

Öncelikle daha önce burada bahsetmiştim..ön kısımların kıvrılmaması için nasıl teknikler kullanılmasını gerektiğinden..

bir ters bir düz beş ilmek alıyorum..bu beş ilmek ön kısım unutmuyoruz ..sıra sonunda da aynısını yapıcaz..

daha sonra bi beş ilmek daha sayıp hemen öndeki boşluğa batıp bir ilmek artırıyorum..sonra ki ilmeği düz alıyorum,ondan sonra tekrar artırıyorum..Bu ön kısmı için.

ondan sonra 11 ilmek örüyorum 11 ördükten sonra hemen öndeki boşluğa batıp bir artırıyorum..sonra bir tane düz alıp bir tane daha artırıyorum..

ondan sonra 18 ilmek örüyorum yine artırma işlemini aynı şekilde tekrar ediyorum

ondan sonra 11 ilmek örüp yine artırıyorum..

sonra beş ilmek örüyorum diğer beş ilmek bir ters bir düz..Bu anlatmış olduğum bir sıra


tek sis ile orgu nasil yapilir 4
 2.sırada da yine aynı şeklide bir ters bir düz 5 ilmek örüyorum..daha önceki sıradan artırma yerleri bellidir zaten saymaya gerek yok..oralara batarak artırma işlemini tekrar ediyoruz..

tek sis ile orgu nasil yapilir 5

tek sis ile orgu nasil yapilir 6


tek sis ile orgu nasil yapilir 7



Bu şekilde göz kararı olarak büyüklüğü ayarlıyoruz..Yaklaşık olarak 19 ya da 20 sıra, 9 aylık(hatta 12 ay )bebekler için uygundur.. 


tek sis ile orgu nasil yapilir 8















tek sis ile orgu nasil yapilir 9






Bu şekilde istediğimiz büyüklüğü elde ettikten sonra kollar boşta kalıcak şekilde düz gidiyoruz..büyüklüğünü yine göz kararı yapıyorum ben..bu sebepten farkındaysanız sayı vermekte çok zorlanıyorum..








tek sis ile orgu nasil yapilir 10

Çorba etmedim ve anlatabildim umarım..Yorumlarda belirtirseniz çok sevinirim bakalım anlatabildim mi??;)


Bu makale ile alakali daha detayli yazi inceleyebileceginiz kaliteli bir web kaynagi : tek sis orgu nasil orulur

No comments:

Post a Comment